maandag 22 april 2013

eerste dag vliegende start

Gisteren kwam ik op deze blog terecht. De auteur heeft ondertussen al andere uitdagingen aangenomen, maar ik kreeg wel de kriebels om zelf aan de slag te gaan.
Ik wou eerst geen blog beginnen of fotootjes maken enz. Maar vandaag ben ik met een vliegende start begonnen en na een uur had ik al spijt dat ik geen foto's genomen had. Ik denk dat ik ze ga kunnen gebruiken als motivatie want ik begin altijd vol goede moed maar geef nogal vlug op ;-). Zeker als ik de projecten te groot maak.

Ik ga van start met een groot project en niet met één schab of zo, maar met een berging. Daar gaat namelijk altijd alles naartoe en dit weekend viel ik steeds over de wasmanden, dozen etc.
Maar waar ik er vroeger altijd een project van één dag van maakte en dus op het einde alles afraffelde, maak ik er nu een weekproject van.
Vandaag begon met het uitsorteren van vier wasmanden waar in het volgende zat: stof, verkleedkleding van school die gewassen is maar nog moet nagekeken worden, te kleine shirts van manlief, kleding van mij, spullen die niet gestreken moeten worden, en oh ja ook nog strijk ;-)

Ik heb geen "voor"foto's helaas (of gelukkig) maar wel tussentijdse stand.
Vanavond stond dit klaar om mee naar school te gaan: mand stofjes, doos restjes stofjes, pot en tassen enz die ik afgewassen had na laatste schoolfeestje, nog wat was van de school en affiches die nog terug moeten. Ik heb ze lekker in de weg in de hal gezet (nog zo'n rommelstapelplaats die ik al groot deel leeg gekregen heb vorige week) en doel is ze donderdag weg te brengen.



Deze manden staan klaar om te strijken (uitgesorteerd per persoon, niet-strijk in de kasten gestoken en te klein spul en dingen met veel te veel vlekken eruit gehaald) en in die mand zit ook een ministapeltje verstelwerk.  Leuk voor wat later op de week om tijdens een dutje te doen. (ik ben dus niet, zoals ik vroeger zou doen, eerst gaan strijken om dan de berging te laten liggen )


toen nog verder gerommeld, kussens in zakken gestoken, verdwenen sokken onder de kasten uitgeplukt, een bak lege flessen wasmiddel, azijn, enz naar de container gebracht én een vuilzak rommel. En er staat nu ook een zak klaar voor de kledingcontainer.

Zo nu kan de wasmand weer in de kast waar ie eigenlijk moet staan en niet ervoor met z'n vieren op de grond ;-).


Morgen pak ik de bakken met te klein spul aan en probeer ik een begin te maken met de kast werk gerief, maar daarover morgen meer. (kan goed zijn dat het iets anders wordt maar ik wil deze ruimte tegen einde van de week schoon hebben.

dit staat me nog te wachten (en vuilbak is al weg, lege flessen weg, rommel onder kasten uit etc, dus stel je deze ruimte voor waar de foto's die ik net liet zien nog bij in stonden én nog een deel dat nu in de kasten ligt én nog een hoop rommel enz en je kan je voorstellen dat t nie op één dag gaat lukken.

de stofjeskast (die heb ik al eens uitgemest poos geleden: resultaat van vorig jaar wegwerken enz: drie bakken minder én nog ruimte in deel van de bakken en alles er keurig in op soort stof. 


ander hoekje: dozen met kleding die te klein is en de befaamde kast met werkgerief die ik nog niet durf openen (laat staan erboven op kijken)

in die twee bakken staat wat ik nog moet verkopen en dat rekje staat al in de badkamer, da's een ander project ;-)

de wasmachine ruimte die voordien vol flessen, vuilbak, nog rommel op de grond enz zat, nu is de vloer weer vrij , kan ik tenminste schoonmaken

hoekje in het rek dat ik helemaal leeggehaald had en waar nu de kussens enz inzitten die voordien op dat rek lagen waar nu wasmand op staat. doel is die planken helemaal boven ook weg te krijgen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten